1/17/2008

Onze a la Plaça Brasil

Després de quatre dies en què havia fet sol i fins i tot una mica de calor al migdia, el dissabte es va aixecar gris i fred de nou.

El divendres havia conegut als joves del centre català, entre ells la Clàudia, una noia de Castelló d'Empúries que fa uns quatre anys que viu a Xile i que és tot un nervi. Ja hem quedat que una estona d'aquestes em farà una ruta per conèixer la ciutat.

Dissabte va ser el primer dia que em vaig aixecar a una hora raonable coneixent la meva gran afició a dormir, per la qual cosa vaig deduir que ja m'he acostumat a l'horari d'aquí.

El divendres haviem anat a dormir tard xerrant dels contes i poemes que escriu en Fabián (us recomano que entreu al seu blog!).

Com que el dia no hi acompanyava, vaig decidir que deixaria la visita turística a la ciutat per un altre dia més clar i alegre. Amb en Fabián vam anar a fer la compra de tota la setmana i ens vam dedicar a cuinar mentre parlavem de les històries de les nostres vides.

Al vespre estava invitada a casa l'Anna Llenas, una noia de Girona que també fa uns quatre anys que viu a Xile i amb qui tenim amics comuns a Catalunya: en David Vila, en Narcís Sastre, en Xavier Montoya i l'Anna Brunsó.

Viu amb la seva parella, l'Alejandro, un noi xilè que parla català amb accent gironí, a la comuna de Providencia (municipi dins de Santiago, però bé, ja parlaré de les divisions administratives a un altre post).

Tenen un pis molt acollidor amb unes vistes molt xules d'un barri que havia estat de cases unifamiliars i on hi proliferen grans edificacions de departamentos (com li diuen aquí).
Ens vam "juntar" 10 amics de l'Anna i l'Alejandro entre ells la Clàudia i jo. Vam estar bevent mango sauer (una adaptació d'una beguda tradicional aquí que es diu Pisco Sauer i que es sol pendre d'aperitu) i xerrant de tot allò que s'ha de conèixer del país (quanta feina que se'm gira!) entre moltes altres coses.

El diumenge amb la "caña" (ressaca a la xilena) tampoc tenia el cos per a garies visites turístiques. El vaig dedicar a ajudar a fer una mica de neteja general a la casa, jugar amb els gossos i mirar una película molt recomanable, però que no és xilena, que es diu "los niños del paraíso".

Al vespre anavem al teatre amb en Fabián i unes amigues seves, la Paola (a qui havia conegut feia una setmana quan em va venir a buscar a l'aeroport) i la Maria José. Per coses aquelles que passen a la vida, va resultar que vam arribar una hora més tard de l'inici de la funció&i per tant vam decidir anar a fer un onze (el berenar a Xile) a la plaça Brazil.

El barri on es situa aquesta plaça té molts bars i molt ambient universitari. El bar era petit però molt xulo amb cambrers guapots, tot i que jo diria que "tomavan otra micro". Les micros són autobusos aquí, però la frase no es refereix precisament del Transanitago. Allà vaig provar els Panqueques (crêps a la xilena) amb Nutella (per no perdre els bons costums).

Per no perdre altres bons costums, quan vam arribar a casa vam mirar Nip/Tuck tot i que es feia molt estrany sentir a parlar el doctor Troy i el Magnamara com si fossin personatges d'una telenovela veneçolana!

Nota: Publicat a Pessics de Xile a Bloc.cat el 10 de setembre de 2007

No hay comentarios.: